privalomoji - technine - apziura

privalomoji - technine - apziura

Sutartinė
Atnaujintas:
Peržiūrėtas: 185
privalomoji - technine - apziura
Daugiau nuotraukų (4)

Skelbimo aprašas

Įstatyme numatyta, kad dėl techninio neatitikimo ar gedimo sustabdyti transporto priemonės techninės apžiūros (TA) galiojimą galės policijos pareigūnai. Jiems taip pat bus patikėta įvertinti transporto priemonės būklę po eismo įvykio ir prireikus panaikinti TA. Per 90 dienų pažeidėjai galės automobilius suremontuoti ir, pasitikrinę techninę būklę, gauti galiojančią TA kortelę.

Prievolių numatyta ir draudimo kompanijoms. Nusprendę, kad po eismo nelaimės taisyti transporto priemonę ekonomiškai netikslinga, draudikai apie tai informuos VĮ „Regitra“, o transporto priemonė bus išbraukta iš Kelių transporto priemonių registro ir negrįš į kelius Lietuvoje.

Vis dėlto įstatymui įsigaliojus nurodymų, kaip jį vykdyti, kontroliuojančios institucijos dar neturi.

Įsibėgės netrukus

Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, sako, kad tvarka, kaip uždrausti dalyvauti eisme ir grąžinti leidimą, turėtų būti netrukus patvirtinta.

„Yra pereinamasis laikotarpis, kol pradeda veikti sistema, kol policijos pareigūnai supranta, ką daryti. Bet iki liepos vidurio šita sistema pradės veikti“, – pabrėžia pašnekovas.

SEAKĮ numatyta, kad TA galiojimas panaikinamas, jei po eismo įvykio deformuoti statramsčiai, lonžeronai, rėmai, vairo ar stabdžių sistemos, pakaba, suveikus oro pagalvių sistemai. Grįžti į eismą galima tik pašalinus trūkumus. Įstatyme numatytas laikotarpis – 90 dienų, tačiau žadama, kad jį bus galima prasitęsti iki metų.

90 dienų pašalinti trūkumams turės važinėjantieji be civilinės atsakomybės draudimo, galiojančios TA ar nesumokėję mokesčių, susijusių su transporto priemone. Policijos pareigūnai jiems naikins leidimą dalyvauti viešajame eisme. Kas vyks su transporto priemone, kuri be tokio leidimo keliu važiuoti negali, kol kas nėra aišku. Tarp svarstomų alternatyvų – ir priverstinis nutempimas.

Nori tinkamo remonto

Nemažai eismo įvykių deklaruojama nekviečiant policijos pareigūnų ir užpildant deklaracijas. Avarijos kaltininką apdraudusi draudimo bendrovė gali įvertinti nukentėjusiojo transporto priemonę ir priimti sprendimą – taisyti šią ar grąžinti 75% vertės ir išbraukti iš Transporto priemonių registro. Kaltininko transporto priemonės būklės tokiu atveju nevertina niekas.

Ponas Pumputis sutinka, kad suvaldyti ir sustabdyti kiekvieną, kurio transporto priemonė buvo negrįžtamai sugadinta per eismo įvykį, nepavyks. Tačiau, pasak jo, netrūksta ir tų atvejų, kurie patenka į policijos įskaitą. Specialistas skaičiuoja, kad tokių atvejų, kur susidūrė bent dvi transporto priemonės, per pirmą šių metų pusmetį buvo apie 1.400.

„Skaičių reikia dauginti iš dviejų, nes vertinama abiejų automobilių būklė. Per metus susidaro apie 6.000 automobilių, kurių atnaujinimas po avarijos bus stebimas ir vertinamas saugumas“, – sako p. Pumputis.

Nesaugiomis pripažintos transporto priemonės privalės būti pataisytos, o prieš techninę apžiūrą jų lauks ekspertizė. Ją atlikti gali tik įgaliojimus turinčios įmonės, tokių Lietuvoje yra 13. Ekspertams nusprendus, kad transporto priemonė pataisyta tinkamai, kliūčių gauti TA kortelę nebelieka. Draudikų nebetaisomomis pripažintos transporto priemonės į kelius grįžti negalės.

„Priemonė būtina. Visos aplinkinės šalys panašias priemones taiko, Lietuva yra viena iš paskutinių“, – pabrėžia p. Pumputis.

Negauna visų duomenų

Vis dėlto kol kas sėkmingai taikyti įstatymo nuostatų nepavyks. VĮ „Regitra“, atsakinga už transporto priemonių registravimą ir išregistravimą, dar negauna reikalingų duomenų iš draudimo kompanijų.

Vytautas Jasiulevičius, VĮ „Regitra“ Informacinių technologijų departamento direktorius, kalba, kad sistemą, „matysiančią“, kuri transporto priemonė įregistruota, kuriai registracija sustabdyta, o kuriai – grąžinta, dar reikia sukurti. Pašnekovas tvirtina, kad metodikoms nugludinti laiko yra iki spalio 30-osios.

„Draudikų informaciją dėl iš registro išbraukiamų ir draudimo neturinčių transporto priemonių jau turėjome gauti, tačiau šiandien jokios informacijos neturime, – teigia p. Jasiulevičius. – Duomenys privalo būti stebimi nuolat, kad nenutiktų taip, jog vairuotojas turi draudimą, o po valandos nuėjęs jį nutraukia.“

„Regitros“ specialistas sako, kad suteikti prieigą prie savų duomenų bazių draudikai žadėjo netrukus, bendradarbiavimo sutartis pasirašyta, tačiau prireiks dar bent dviejų savaičių darbo, norint priversti skirtingas sistemas sąveikauti.

Šiuo metu „Regitra“ iš 2,313 mln. įregistruotų transporto priemonių dalyvauti eisme uždraudė 913.000. Tiek jų neturi TA. Ponas Jasiulevičius mano, kad pridėjus draudikų duomenis galėtų prisidėti dar apie 200.000 transporto priemonių.

Galės patikrinti

SEAKĮ įtraukti pakeitimai, susiję su transporto priemonėmis, kurios užsienio valstybėse buvo baigtos eksploatuoti arba pripažintos netinkamomis eismui keliuose. Lietuvoje nebuvo galima registruoti tokių transporto priemonių, kurių dokumentuose mirgėjo žyma, kad objektas sugadintas nepataisomai arba nebetinkamas naudoti, ir anksčiau. Tačiau dabar įstatymas atrišo rankas „Regitrai“ ir oficialiai leido specialistams informacijos apie įtartiną automobilį ieškoti tarptautinėse duomenų bazėse.

Mamertas Kulakauskas, „Regitros“ Transporto priemonių identifikavimo skyriaus vadovas, aiškina, kad nauja tvarka daugiausia įtakos turės „garažiniams remontininkams“ Lietuvoje, kurie iš kitos valstybės atsivežtą nebeeksploatuojamą transporto priemonę Lietuvoje prikelia ir parduoda.

„Jeigu kyla įtarimas, klausiame kompetentingų tarnybų ir gauname informaciją. Galime naudotis visais mums reikalingais šaltiniais“, – sako specialistas.

Tiesa, ne visos Europos Sąjungos (ES) šalys lengvai dalijasi turima informacija. Ponas Kulakauskas pasakoja, kad, pavyzdžiui, Vokietijos ekspertai atsiunčia netgi nuotraukų, o Prancūzijos specialistai duomenų apskritai neteikia.

Nustatę, kad prieš įvežant į Lietuvą transporto priemonė kitoje valstybėje buvo pažymėta kaip sugadinta nebetaisomai, jos „Regitros“ specialistai neregistruoja ir Lietuvoje. Toks pats likimas laukia ir transporto priemonių, draudikų pripažintų nepataisomomis Lietuvoje. Anot p. Kulakausko, jos greičiausiai bus parduodamos dalimis arba išvežtos į užsienį.

Laukia teisės akto

Povilas Imbrasas, Vilniaus regione automobilių techninę apžiūrą atliekančios UAB „Tuvlita“ vadovas, sako, kad dėl automobilio ekspertizės po eismo įvykio niekas neaišku, kita vertus, tai dabar nėra pagrindinis rūpestis, nes dar nėra patvirtintas Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas.

„Prieš savaitę buvome gavę projektą, bet nežinome, ar tos nuostatos yra likusios. Lyg ir turime informacijos, kad tas dokumentas yra patvirtintas, bet to nematome. O tai kertinis dokumentas, kurį papildo kiti teisės aktai“, – vakar priešpiet sakė p. Imbrasas.

Pasak jo, atliekant ketinamų registruoti transporto priemonių techninę apžiūrą, kyla daug klausimų, juos bandoma spręsti atsižvelgiant į turimą projektą. Antra vertus, įmonė neturėjo laiko pasiruošti, tam reikia bent mėnesio.

Anot jo, tik atrodo, kad viskas aišku.

„Kiek paanalizavau, pažiūrėjau, kokie klausimai kyla, tai pirkdamas automobilį pirmiausia žiūrėčiau ne tik į spalvą ar formą, kuri man patinka, ne tik į techninę būklę, bet žiūrėčiau į dokumentus, kuriuos man pardavėjas gali įteikti, nes galbūt turėsiu dar labai daug rūpesčių nusipirkęs tą automobilį“, – pataria p. Imbrasas.

Kol nepakeistas ankstesnis dokumentas, anksti kalbėti ir apie techninės ekspertizės atlikimo tvarką.

adresas,Ozo 20,autoservisas,AGRIJA,+370 52468214,www.AGRIJA.lt
http://www.agrija.lt/lt.html

Kontaktai

Vardas
del technines apziuros
Telefonas
Interneto svetainė
Miestas
Vilnius
El. paštas